Medikal Malzeme Faturalarının Teslim İşlemleri Hakkında
Medikal Malzeme Faturalarının Teslim İşlemleri Hakkında
BilindiÄŸi üzere, 01.02.2022 tarihinde gerçekleÅŸtirilen 43.Dönem Merkez Heyeti Birinci BaÅŸkanlar Danışma Kurulu’nda, medikal reçete ve ekleri için tarama iÅŸlemi yapılmayacağı deÄŸerlendirilmiÅŸ; BaÅŸkanlar Danışma Kurulu sonrasında 05.02.2022 tarihinde yayımladığımız deklarasyonda; Medikal Ürünlerin fatura ve eki belgelerinin eczanelerimiz tarafından tarama iÅŸlemi yapılarak elektronik hale getirilmesinin talep edilmesinin angarya olduÄŸu ve kabul edilemez olduÄŸu; Bu belgelerin Sosyal Güvenlik Kurumu’na iletilmesi noktasında uzunca bir süredir devam etmekte olan sorunlara ilave olarak 07.01.2022 tarihinde Kurum tarafından yayınlanan duyuru ile, vatandaÅŸlarımızın medikal ürünlere eriÅŸimini engelleyecek bir boyuta ulaÅŸtığı; SGK ile BirliÄŸimiz arasında bağıtlı protokolün ilgili bölümünde (Ek-6) meslektaÅŸlarımızın hiçbir yükümlülüÄŸü olmamasına raÄŸmen Kurum tarafından tek taraflı olarak uygulanacağı ilan edilen yöntemin kabul edilmesinin mümkün olmadığı; Kamuya ait olan sistemin çağın koÅŸullarına uygun bir ÅŸekilde dijital hale getirilmesi gerekirken kağıt belgelerin eczacılar tarafından taranmasının talep edilmesinin doÄŸru bir uygulama olmadığı ifade edilmiÅŸ; vatandaÅŸlarımızın medikal ürünlere eriÅŸiminde ciddi sorun yaratacak ve meslektaÅŸlarımızı maÄŸdur edecek bu uygulamadan acilen vazgeçilmesi talep edilmiÅŸti.
Ancak, Sosyal Güvenlik Kurumu ile yürütülen müzakere sürecinde, tarama iÅŸlemlerine yönelik bir geliÅŸme saÄŸlanamadığından; 28.02.2022 tarihinde www.teb.org.tr aracılığıyla, meslektaÅŸlarımızın; medikal malzeme faturası ile ilgili olarak herhangi bir tarama iÅŸlemi yapmadan, karşıladıkları medikal malzeme reçeteleri için ekte yer alan ve örnek niteliÄŸinde hazırlanan Fatura Teslim Belgesini kullanarak döküm oluÅŸturmaları ve bu dökümdeki bilgilerle e-fatura düzenleyerek Kuruma teslim edilmesinin uygun olacağı duyurulmuÅŸtu.
BirliÄŸimiz tarafından, uygulamanın iptaline yönelik olarak Danıştay 10. Dairesi BaÅŸkanlığında dava açılmış; diÄŸer yandan, Sosyal Güvenlik Kurumu ile, protokol revizyonu ve tarama konusunda görüÅŸmelerimiz sürdürülmüÅŸtür.
Sosyal Güvenlik Kurumunun ısrarcı tavrı nedeniyle, bundan sonraki süreçte; meslektaÅŸlarımızca teslim edilmek istenen faturaların Kurumca teslim alınmaması durumunda izlenecek yol ile ilgili olarak, Merkez Heyetimiz tarafından yapılan deÄŸerlendirme ÅŸu ÅŸekildedir:
“Kurum tarafından teslim alınmayan faturaların, bölge eczacı odalarımızda toplanması, sonrasında oda baÅŸkan ve yöneticilerimizle birlikte toplu ÅŸekilde teslim edilmek üzere Kuruma götürülmesi saÄŸlanmalıdır. MeslektaÅŸlarımızın, üyesi bulundukları Bölge Eczacı Odası tarafından yapılacak bilgilendirme doÄŸrultusunda, Kurumca teslim alınmamış olan faturaları Odasına teslim etmesi ve 14.03.2022 Pazartesi günü, Merkez Heyeti ve Denetleme Kurulu Üyelerimizin de katılımı ile, Oda Yöneticilerinin Oda avukatı ile beraber, fatura teslimini gerçekleÅŸtirmesi deÄŸerlendirilmiÅŸtir. Teslim iÅŸleminin, noter aracılığıyla da gerçekleÅŸtirilmesi mümkündür. Faturaların Kurum tarafından teslim alınmaması durumunda, Oda avukatının veya noterin faturaların teslim alınmadığına iliÅŸkin olarak durumu tutanak altına alması saÄŸlanmalıdır.
Faturaların Kurum tarafından teslim alınmaması durumunda, hazırlanan tutanaklar ile mahkemeye başvurulacak ve Mahkemeden tevdi mahalli tayini (diğer bir deyişle mahkemeden evrakları teslim edeceğimiz yerin bildirilmesi) talep edilecektir.
Meslektaşlarımızın bilgisine sunar, konu hakkında Birliğimizin ve Bölge Eczacı Odalarımızın duyurularının takip edilmesini önemle rica ederiz.
TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ