Önemli !
İzmir ;26.04.2012
Sayı :12.01.3736
Değerli Meslektaşlarımız,
Bilindiği gibi; Türk Eczacıları Birliği ile Sosyal Güvenlik Kurumu arasında imzalanan ve 01.02.2012 tarihinde yürürlüğe giren Protokolün 3.7 Maddesi ve Protokol eki EK-4 ile düzenlenen hükümler doğrultusunda; sıralı dağıtım ve üst limit ile karşılanan reçetelerin Eczacı Odası tarafından onaylanması zorunludur.
Türk Eczacıları Birliği Eczacı Odalarına yaptığı yazılı bildirimle; Protokolün 3.7 Maddesinde yer alan reçete grupları için tüm Türkiyede ortak program olarak Farmainboxın kullanılması gerektiği bildirilmiştir. İzmir Eczacı Odası Yönetim Kurulu uygulamanın Farmainbox sistemindeki düzenlemelerin tamamlanmadığı ve meslektaşlarımızın önemli bir kısmının Farmainbox şifresinin bulunmadığını göz önünde tutarak , uygulamanın İzmir merkez ve ilçelerinde 1 Mayıs 2012 tarihinde başlanılmasını kararlaştırmıştır.
Buna göre; 1 Mayıs 2012 tarihine kadar sıralı veya üst limit sistemine uygun olarak karşılanan reçeteler İzmir Eczacı Odası Web Sayfasındaki REÇETE KAYIT sistemine kaydedilecek olup , ilgili reçetelerin onayları merkez ve hastane bürolarımızda gerçekleşecektir.
1 Mayıs 2012 tarihinden sonra ise ,sıralı veya üst limit sisteminde yer alan reçeteler Farmainbox sistemine girilerek, bu tarihten sonra söz konusu reçetelerin arkasına onay yapılmayacak olup sadece sistemden alınan icmal listesi odamız merkez , hastane bürolarımız ve ilçe temsilciliklerimizde onaylanacaktır.
Farmainboxtan alınan icmal listesinde yer almayan,kotayı aşan reçeteler kesinlikle onaylanmayacaktır.Yeni uygulamanın başlangıcında yoğunluk yaşanmaması için,siz değerli meslektaşlarımızın ;1 Mayıs 2012 tarihine kadar, Farmainbox programının indirilmesi ve şifre alma işlemini tamamlaması gerekmektedir.
Farmainbox şifresi almak için odamızın 483 38 50 (Dahili 6 )no lu telefondan Odamız Bilgi İşlem Bölümü sorumlusu Güneş Hnm. ile görüşülmesi gerekmekte olup, konu ile ilgili gelişmeleri içeren bilgilendirmeleri İzmir Eczacı Odası web sayfasından takip etmeniz büyük önem taşımaktadır.
Sevgili Meslektaşlarımız,
13 Ekim 1992 tarih ve 21374 sayılı Resmi Gazetede Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan Eczaneler ve Eczane Hizmetleri Hakkındaki Yönetmeliğin Nöbetçi Eczanelerin Çalışma Düzeni başlıklı 29. maddesinin Yönetim Kurulumuza verdiği görev ve yetkiyle hazırlanan nöbetler ; 01 Mayıs 2012 tarihinden itibaren teknolojiden daha fazla yararlanmak ,kağıt israfını azaltmak ve kitapçık dağıtımında yaşanan güçlükleri ortadan kaldırmak amacı ile (2012 yılı 2. dönem Mayıs-Haziran-Temmuz-Ağustos) İzmir Eczacı Odası web sayfasında yayınlanacak olup, kitapçık olarak eczanelere dağıtımı yapılmayacaktır.
İzmir Eczacı Odası web sayfasında yayınlanacak olan dört aylık döneme ait bölge nöbetlerine, iş yeri hekimi reçete girişi yapılırken kullanılan şifre ile ulaşılacak ve çıktı alınabilecek olup, günlük nöbetler ise eskiden olduğu gibi web sayfamızın sol üst tarafından bulunan Nöbetçi Eczaneler bölümünden görüntülenebilecektir.
Vatandaşlarımızdan ve siz meslektaşlarımızdan son günlerde gelen soruların artması üzerine aşağıdaki bilgiyi bir kez daha paylaşmak isteriz.
Eczaneler ve Eczane Hizmetleri Hakkındaki Yönetmeliğin Nöbetçi Eczanelerin Çalışma Düzeni başlıklı 29. maddesi; gece nöbet tutacak eczanelerin gece boyunca mutlaka kapılarının açık o